De Club Renault Sportives kent een aantal toelatingscriteria met betrekking tot het onderscheid welke Renaults als clubauto toegelaten worden. Deze criteria zijn alle auto's en afgeleiden daarvan die ontwikkeld zijn onder auspiciën van Renault Sport (de samenvoeging van Alpine en Gordini in 1976) en haar voorgangers hebben de status van officiële Clubauto.
Onderstaand een uitwerking van de criteraria, deze uitwerking is geenszins compleet maar dient als leidraad.
- Voor de periode voor 1975 houdt dit ondere andere in de Alpine A106, A108 & A110. Ook de Dauphine Gordini, R8 Gordini, R12 en R17 Gordini vallen hier onder.
- Voor de periode van 1976 tot 1996 houdt dit in alle modellen die door Renault Sport ontwikkeld zijn, zoals bijvoorbeeld de R5 Alpine, R5 Alpine Turbo, R5 GT Turbo maar bijvoorbeeld ook de Clio 16V en de Clio Williams.
- Voor de periode van 1996 tot 2021 houdt dit in alle modellen die het Renault Sport of het GT label dragen. Beginnend bij de Renault Sport Spider maar bijvoorbeeld ook de Clio RS, Clio V6, Clio GT, Megane RS en de Twingo RS en GT varianten.
- Voor de periode 2017 tot heden houdt dit in alle modellen modellen die door Alpine Cars ontwikkeld zijn en het Alpine label dragen zoals de Alpine A110. Ook de toekomstige Alpine R5 valt hier onder.
- Ook auto's die niet in Dieppe ontwikkeld zijn maar door hun motorisering of uitvoering opvallen worden erkend als clubauto. Hierbij valt te denken aan auto's als de Renault 21 Turbo, de Safrane Bi-Turbo maar bijvoorbeeld ook de 11 GT of de Clio V R.S. Line 1.3 Tce 130.
Het spreekt voor zich dat kandidaat club auto's niet enkel de techniek moeten hebben maar ook de bijbehorende sportieve prestaties moeten leveren. Het bestuur heeft het eindoordeel of een Renault c.q. Alpine wel of niet toegelaten wordt als club Auto.